Dažna organizacija atlieka vaizdo stebėjimą, siekdama apsaugoti savo darbuotojus ir / ar turtą, tačiau neretai skiria nepakankamą dėmesį vaizdo stevėjimo kamerų techninių galimybių (stebėjimo funkcijų, ploto ir pan.) analizei ir jų suderinimui su siekiamais tikslais. Tai lemia atitinkamas sankcijas. Neseniai Belgijos duomenų apsaugos priežiūros institucija skyrė 1 500 Eur baudą už neteisėtą asmens duomenų tvarkymą, naudojant vaizdo stebėjimo sistemą. Tokiu vaizdo stebėjimas buvo pripažintas po to, kai nustatyta, kad vaizdo kamerų stebimas plotas buvo pasirinktas neproporcingai siekiamiems tikslams. Duomenų apsaugos pareigūnas Allaw paaiškina, kokie pažeidimai lėmė baudos skyrimą ir į kokius svarbiausius aspektus turi atkreipti dėmesį kiekvienas duomenų valdytojas, atliekantis vaizdo stebėjimą. |
|
Europos duomenų apsaugos valdyba (toliau - EDAV) savo gairėse dėl vaizdo stebėjimo yra kontatavusi apskritai būtinybė naudoti stebėjimą vaizdo kameromis, siekiant apsaugoti duomenų valdytojo patalpas, nebėra aktuali už nuosavybės ribų. Tačiau pasitaiko atvejų, kai turto stebėjimo nepakanka veiksmingai apsaugai užtikrinti. Tam tikrais pavieniais atvejais stebėjimą vaizdo kameromis gali prireikti vykdyti arčiausiai patalpų esančioje aplinkoje. Šiomis aplinkybėmis duomenų valdytojas turėtų apsvarstyti fizines ir technines priemones, pavyzdžiui, blokuoti arba pikseliuoti nesvarbias vietas. Tai būtų vienas sprendimų jeigu duomenų valdytojui efektyviai apsaugai reikalinga stebėti ir arčiausiai jo nuosavybės esančias teritorijas.
Kitas svarbus aspektas diegiant vaizdo stebėjimo sistemą yra techininės kamerų galimybės. Kaip savo gairėse akcentuoja EDAV, pasirinkdamas techninius sprendimo būdus, duomenų valdytojas, be kita ko, turėtų atsižvelgti į privatumą užtikrinančias technologijas, nes jos padeda užtikrinti didesnį saugumą. Tokių technologijų pavyzdžiai yra sistemos, kurios sudaro sąlygas užmaskuoti arba užšifruoti vietas, kurios nėra svarbios stebėjimui, arba pašalinti trečiųjų asmenų atvaizdus duomenų subjektams teikiant filmuotą vaizdo medžiagą. Kita vertus, atrinktuose sprendimo būduose neturėtų būti nebūtinų funkcijų (pvz., neribotas kamerų judėjimas, vaizdo mastelio didinimo galimybės, radijo signalo perdavimas, analizė ir garso įrašai). Numatytos funkcijos, kurios nėra būtinos, turi būti išjungtos. Todėl visada, prieš įdiegiant vaizdo stebėjimo sistemas, reikia įvertinti, kurios kamerų funkcijos reikalingos siekiamiems tikslams, o kurios tik papildomos ir turėtų būti nenaudojamos. Iš esmės tai puikiai atskleidžia poveikio duomenų apsaugai vertinimas (PDAV), kuris paprastai turi būti atliekamas prieš vykdant vaizdo stebėjimą.
Apibendrinant aukščiau išdėstytas įžvalgas, galima teigti, kad duomenų valdytojai, prieš siekdami atlikti vaizdo stebėjimą turėtų:
|
Allaw E-mokymų erdvėje esančiuose "Kasmetiniuose BDAR žinių atnaujinimo mokymuose" yra skyrius "Vaizdo stebėjimo kamerų ir jų fiksuotų duomenų rinkimas ir naudojimas". Įvertinkite, galbūt pats laikas atnaujinti savo darbuotojų BDAR žinias. |
|
Pasitikrinti atotrūkio BDAR būklęPerduoti peržiūrai Vaizdo stebėjimo kamerų ir jų fiksuotų duomenų rinkimo ir naudojimo taisyklių aprašąPasiteirauti dėl PDAV dėl vaizdo stebėjimo |
Visada prieš įdiegiant vaizdo stebėjimo sistemas reikia įvertinti, kurios kamerų funkcijos reikalingos siekaimiems tikslams, o kurios tik papildomos ir turėtų būti nenaudojamos. Iš esmės tai puikiai atskleidžia poveikio duomenų apsaugai vertinimas (PDAV), kuris paprastai turi būti atliekamas prieš vykdant vaizdo stebėjimą. |
BDAR mokymų e-medžiaga: PDAV atlikimasBDAR e-vedlysBDAR atitikties portalasVaizdo stebėjimo kamerų ir jų fiksuotų duomenų rinkimo ir naudojimo taisyklių aprašasDažnai užduodami klausimai (DUK) |
Teirautis dėl prieigos prie BDAR mokymų e-medžiagosSužinoti apie inovatyvią paslaugą duomenų apsaugos pareigūnas Allaw®Palikti žinutę duomenų apsaugos pareigūnui Allaw®Telefonu: 8-616 02000 |