Belgijos duomenų apsaugos priežiūros institucija vienai šalies įmonių skyrė 50 000 Eur baudą už tai, kad ši savo klientų asmens duomenis perdavė tretiesiems asmenims tiesioginės rinkodaros tikslais, neturėdama savo klientų sutikimo. Duomenų apsaugos pareigūnas Allaw analizuoja, kas lėmė baudos skyrimą, ir atkreipia dėmesį į pagrindinius aspektus, padedančius duomenų valdytojams tinkamai vykdyti asmens duomenų tvarkymą tiesioginės rinkodaros tikslu. |
„Family Service“ yra rinkodaros įmonė, platinanti rožines dėžutes, kuriose yra pateikiami prekių pavyzdžiai, specialūs pasiūlymai bei informacija būsimiems tėvams. Belgijos priežiūros institucija pradėjo tyrimą po to, kai gavo vieno iš būsimų tėvų ir tokios dėžutės gavėjų skundą, kad minėta įmonė be klientų sutikimo perdavė asmens duomenis tretiesiems asmenims nepateikdama apie tai informacijos patiems duomenis teikusiems klientams.
Tyrimo metu buvo nustatyta, kad minėta įmonė nuomoja ir (arba) parduoda asmens duomenis komerciniais tikslais. Tačiau ši praktika nebuvo aiškiai ir suprantamai nurodyta informaciniuose pranešimuose klientams. Atsižvelgiant į tai, kad rožinės dėžutės buvo išplatintos per ginekologus ir ligonines, o tai galėjo paskatinti klientus manyti, kad iniciatyva kilo iš viešojo sektoriaus ir ne iš privačios įmonės, kurios pagrindinė veikla yra prekyba duomenimis, informavimas tampa dar svarbesniu.
Negana to, klientų duotas sutikimas minėtiems perdavimams buvo pripažintas negaliojančiu, nes neatitiko BDAR 7 str. nustatytų reikalavimų, t. y., klientai nebuvo aiškiai informuoti dėl ko duoda sutikimą, sutikimas nebuvo konkretus (pažymėjus sutikimą gauti rožinę dėžutę, tai automatiškai apėmė ir sutikimą perduoti asmens duomenis) ir nebuvo duotas laisva valia (jeigu būsimi tėvai nebūtų davę sutikimo, rožinė dėžutė nebūtų jiems perduodama, taigi sutikimo nedavimas susijęs su tam tikrų naudų praradimu). |
Belgijos priežiūros institucija, skyrusi 50 000 Eur baudą atsižvelgė į:
Belgijos priežiūros institucijos vertinimu, nors atsižvelgiant į įmonės dydį, skirta nemaža bauda, tačiau Belgijos priežiūros institucija laikosi nuomonės, kad reikalinga didelė sankcija, kadangi minėtos įmonės verslo modelis akivaizdžiai neatitinka BDAR.
|
https://edpb.europa.eu/news/national-news/2021_lt
Siekiant tvarkyti asmens duomenis tiesioginės rinkodaros tikslais išankstinis duomenų subjekto sutikimas yra privalomas. |
BDAR specializuoti mokymai pardavimo, rinkodaros vadybininkams, telemarketingo specialistamsBDAR e-vedlysDažnai užduodami klausimai (DUK) |
Teirautis dėl prieigos prie BDAR mokymų e-medžiagosSužinoti apie inovatyvią paslaugą duomenų apsaugos pareigūnas Allaw®Palikti žinutę duomenų apsaugos pareigūnui Allaw®Telefonu: 8-616 02000 |