Page History
Aura - Panel | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||||
Tikriausiai kiekvienai organizacijai yra tekę gauti banko, institucijos ar fizinio asmens prašymą pateikti asmens duomenis. 2020-11-09 Tikriausiai kiekvienai organizacijai yra tekę gauti banko, institucijos ar fizinio asmens prašymą pateikti asmens duomenis. Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija (toliau - VDAI) paskelbė gaires dėl prašymų pateikti asmens duomenis vertinimo, kurias dar vasarą buvo teikusi viešosioms konsultacijoms, kad visuomenė pateiktų savo pastabas. Minėtomis gairėmis VDAI siekia padėti duomenų valdytojams ir duomenų tvarkytojams geriau suprasti, kaip jie turi vertinti gaunamus prašymus dėl asmens duomenų teikimo. Duomenų apsaugos pareigūnas Allaw paaiškina, kokius tris kriterijus turi įvertinti organizacijos, prieš įgyvendindamos prašymą atskleisti asmens duomenis, kad galėtų įvertinti prašymo teisėtumą ir proporcingumą. | ||||||||
Section | ||||||||
Column | | width | 20%||||||
Column | ||||||||
|
tab | 1 |
---|---|
styles | {"header":{"backgroundColor":{"color":"#f6bfdc"}},"headline":{"text":{"fontSize":14,"fontWeight":"bold","color":"#000","textAlign":"left","text":"Daromos klaidos"}},"base":{"size":{"height":300},"backgroundColor":{"color":"#fdcde5"},"boxShadow":{"shadows":[{"color":"rgba(0, 0, 0, 0.2)","x":0,"y":1,"blur":6,"spread":0},{"color":"rgba(0, 0, 0, 0.4)","x":0,"y":12,"blur":4,"spread":-10}]}},"body":{"text":{"color":"rgba(0, 0, 0, 0.75)","fontSize":14,"fontWeight":"normal","textAlign":"left"}}} |
body | <p class="auto-cursor-target"><br /></p><ac:structured-macro ac:name="ui-text-box" ac:schema-version="1" ac:macro-id="7da7f479-5a88-42f0-855d-096d9644fb9e"><ac:parameter ac:name="size">medium</ac:parameter><ac:rich-text-body><p><span style="color: #000000;">Tikriausiai kiekvienai organizacijai yra tekę gauti banko, institucijos ar fizinio asmens prašymą pateikti asmens duomenis. Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija (toliau - VDAI) paskelbė gaires dėl prašymų pateikti asmens duomenis vertinimo, kurias dar vasarą buvo teikusi viešosioms konsultacijoms, kad visuomenė pateiktų savo pastabas. Minėtomis gairėmis VDAI siekia padėti duomenų valdytojams ir duomenų tvarkytojams geriau suprasti, kaip jie turi vertinti gaunamus prašymus dėl asmens duomenų teikimo. <ac:structured-macro ac:name="ui-button" ac:schema-version="1" ac:macro-id="493a7769-991d-409a-9cf4-73d71ea551d3"><ac:parameter ac:name="color">blue</ac:parameter><ac:parameter ac:name="newWindow">true</ac:parameter><ac:parameter ac:name="icon">link</ac:parameter><ac:parameter ac:name="tooltip">Sužinokite, kas gali padėti šiuo klausimu </ac:parameter><ac:parameter ac:name="title">Duomenų apsaugos pareigūnas Allaw® </ac:parameter><ac:parameter ac:name="url">https://allaw.lt/legalspaces/pages/viewpage.action?pageId=25231481</ac:parameter></ac:structured-macro> paaiškina, kokius tris kriterijus turi įvertinti organizacijos, prieš įgyvendindamos prašymą atskleisti asmens duomenis, kad galėtų įvertinti prašymo teisėtumą ir proporcingumą.</span></p></ac:rich-text-body></ac:structured-macro><p class="auto-cursor-target"><br /></p> |
Duomenų teikimo atveju dažniausiai duomenys teikiami teisinės prievolės pagrindu, t. y. teisės aktas numato pareigą organizacijai pateikti asmens duomenis. Dažna klaida - teisės aktas, kuriuo remiasi duomenų valdytojai rinkdami (ar teikdami) asmens duomenis, nustato ne pareigą teikti (rinkti) asmens duomenis (BDAR 6 straipsnio 1 dalies c punktas), o duomenų valdytojų funkcijas, įgaliojimus ar pan. (BDAR 6 straipsnio 1 dalies e punktas). Taigi, duomenų valdytojai savo prašymą grįsti BDAR 6 straipsnio 1 dalies c punktu galėtų tik tuomet, jei konkrečiame teisės akte yra nustatyta asmens duomenų teikimo (rinkimo) pareiga.
Antra: ar prašymą pateikęs asmuo tinkamas asmens duomenų gavėjas?
Gavus prašymą pateikti asmens duomenis, organizacijos darbuotojas turėtų įvertinti, ar asmens duomenis prašantis pateikti asmuo, įskaitant nevyriausybines organizacijas, turi teisę tokią informaciją gauti. Teisę gauti asmens duomenis gali nustatyti teisės aktai. Tokiu atveju organizacijos darbuotojas, vertinantis prašymą, turėtų objektyviai įvertinti, ar konkrečiam prašymą pateikusiam duomenų valdytojui ar fiziniam asmeniui teisės aktai nustato teisę tokius asmens duomenis rinkti, ir, jei taip, iš kokių šaltinių.
Trečia: ar prašomų pateikti duomenų apimtis proporcinga?
Ar asmens duomenų teikimas yra būtinas tikslui, dėl kurio pateiktas prašymas, pasiekti, ir, jei taip, kokia apimtimi. Pateikti duomenis tik ta apimtimi, kuri būtina konkrečiam tikslui pasiekti. Tuo atveju, jei prašoma asmens duomenų apimtis organizacijos darbuotojui, vertinančiam prašymą, kelia abejonių dėl proporcingumo ar atitikties prašyme nurodytam asmens duomenų tvarkymo tikslui (pavyzdžiui, prašoma trečiųjų asmenų asmens duomenų ar daugiau asmens duomenų negu būtina prašyme nurodytam asmens duomenų tvarkymo tikslui), jis galėtų kreiptis į prašymą pateikusį asmenį, kad gautų papildomos būtinos informacijos, padėsiančios įvertinti, ar asmens duomenų teikimas nepažeistų duomenų kiekio mažinimo principo.
VDAI atkreipia dėmesį, kad duomenų valdytojas, gavęs prašymą, visuomet turi įvertinti tiek prašymo pateikti asmens duomenis tikslą, tiek tokio prašymo proporcingumą ir teisėtumą. Duomenų valdytojas privalo tai įvertinti savarankiškai ir pateikti asmens duomenis (jei priimamas sprendimas juos teikti) tik ta apimtimi, kuri būtina konkrečiam tikslui pasiekti. Ši duomenų valdytojo pareiga nepanaikina asmens duomenų prašančio asmens pareigos pagrįsti prašymą.
Aura - Panel | ||||
---|---|---|---|---|
|
Nuorodos
Prašymų dėl asmens duomenų teikimo vertinimo gairės
|
|
|
|
|
|
| |||
Duomenų teikimo atveju dažniausiai duomenys teikiami teisinės prievolės pagrindu, t. y. teisės aktas numato pareigą organizacijai pateikti asmens duomenis. Dažna klaida - teisės aktas, kuriuo remiasi duomenų valdytojai rinkdami (ar teikdami) asmens duomenis, nustato ne pareigą teikti (rinkti) asmens duomenis (BDAR 6 straipsnio 1 dalies c punktas), o duomenų valdytojų funkcijas, įgaliojimus ar pan. (BDAR 6 straipsnio 1 dalies e punktas). Taigi, duomenų valdytojai savo prašymą grįsti BDAR 6 straipsnio 1 dalies c punktu galėtų tik tuomet, jei konkrečiame teisės akte yra nustatyta asmens duomenų teikimo (rinkimo) pareiga. |
Santrauka
Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija paskelbė gaires dėl prašymų pateikti asmens duomenis vertinimo, kurias dar vasarą buvo teikusi viešosioms konsultacijoms, kad visuomenė pateiktų savo pastabas. Minėtomis gairėmis VDAI siekia padėti duomenų valdytojams ir duomenų tvarkytojams geriau suprasti, kaip jie turi vertinti gaunamus
Nuorodos
Prašymų dėl asmens duomenų teikimo vertinimo gairės
Aura - Panel | |||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| |||||||||||||||||||||||||||||
|
Widget Group | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
width | 315 |
---|
|
|
|
|
|
|
|
|
Show If | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||||||||
|
Widget Icon | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Widget Icon | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|