You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 7 Next »

Įmonės teisininkas Allaw® pataria

Praktikoje viena dažniausiai pasitaikančių reklamos rūšių - teikiamų paslaugų ar parduodamų prekių sumažintos kainos paskelbimas. Pastebėta, kad toks sumažintos kainos paskelbimas ne visada yra teisingas, o kartais netgi yra skirtas vartotojo klaidinimui. Dėl šios priežasties Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos direktorius 2020m. gruodžio mėnesio pabaigoje priėmė įsakymą, kuriuo buvo patvirtintos Kainų palyginimo reklamoje gairės. Šiose gairėse yra nustatyta svarbiausia informacija, į kurią reikia atsižvelgti skelbiant reklamas, kuriose lyginama kaina.

Kainų palyginimo reklamoje gairių reikšmė


Kainų palyginimo reklamoje gairių (toliau - Gairių) taikymas yra rekomendacinio pobūdžio. Tai reiškia, kad šių gairių reikalavimų nesilaikymas savaime neužtraukia atsakomybės. Kita vertus, reklamai keliami imperatyvūs reikalavimai yra nustatyti Lietuvos Respublikos reklamos įstatyme, o Gairių laikymasis padėtų atitikti įstatymo keliamiems reikalavimams. Dėl šios priežasties yra rekomenduojama atsižvelgti į Gaires reklamos rengimo metu. Tuo atveju, jeigu visgi būtų pažeidžiami LR reklamos įstatyme nustatyti reikalavimai, kuriuose nustatyti reikalavimai, draudžiantys naudoti klaidinančią reklamą, bei reikalavimai lyginamosios reklamos naudojimui, gali būti skiriama bauda. LR Administracinių nusižengimų kodekso 144 straipsnyje yra nustatyta, kad tokio pažeidimo padarymas gali užtraukti baudą nuo 300 iki 560 EUR, o pakartotinis toks pažeidimas - nuo 560 iki 900 EUR. 

Kainų lyginimas ir rekomendacijos

Kaip pabrėžti kelias skirtingas kainas reklamoje? 


  • Kai reklamos davėjas lygina jo paties dvi skirtingas kainas (senąją didesnę ir naująją mažesnę), rekomenduojama nurodyti ir senąją kainą, kurią pardavėjas taikė per 30 dienų laikotarpį iki kainos sumažėjimo. Tai reiškia, kad nerekomenduojama mažesnės kainos lyginti su sena kaina, kuri buvo taikoma prieš daugiau nei 30 dienų;
  • Palyginimui siūloma naudoti mažiausią kainą, kuri buvo taikyta toje pačioje prekybos vietoje bent per paskutines 30 dienų iki pardavimo („akcijos“) kainos taikymo;
  • Jeigu produktas yra parduodamas pirmą kartą, nerekomenduojama nurodyti, kad po kurio laiko kaina bus aukštesnė, jeigu negalima užtikrinti, kad kaina ateityje tikrai bus padidinta;

Neatitinkant keliamų reikalavimų ar Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos nustatytų išimčių, reklamos davėjui rekomenduojama nurodyti paaiškinimus reklamoje. 

Į ką turi būti atsižvelgta vaizduojant konkurento kainas kuriant reklamą?


Kai reklamoje yra nusprendžiama palyginti kainas su konkurentų kainomis, svarbu, kad:

  • Būtų užtikrinami Lietuvos Respublikos reklamos įstatymo 6 straipsnio reikalavimai;
  • Naudojama reklamos davėjo ir konkurento prekės kaina būtų to paties laikotarpio;
  • Reklamoje būtų tiesiogiai arba netiesiogiai nurodomas konkurentas;
  • Nurodoma užfiksuotos konkurento prekės kainos data ir vieta.

Bendrosios rekomendacijos reklamuojant prekių ar paslaugų kainą
  • Reklamoje vartojant sąvokas "įprastinė kaina", "normali kaina", "vertė" ir kitas kainas, skirtas nustatyti pirminei prekės ar paslaugos kainai, rekomenduojama pateikti paaiškinimą, ką toks apibūdinimas reiškia;

  • Reklamoje žymėti nubrauktą aukštesnę kainą bei ją apibrėžti žodžiais "ankstesnė kaina", "sumažinta nuo" ir panašius žodžius rekomenduojama tik tuo atveju, jeigu ta aukštesnė kaina yra reklamos davėjo toje pačioje prekybos vietoje (toje pačioje fizinėje parduotuvėje ar toje pačioje internetinėje parduotuvėje) anksčiau taikyta kaina;

  • Aukščiau minėtų apibūdinimų su nubrauktomis aukštesnėmis kainomis naudoti nerekomenduojama, jeigu yra lyginama kitų kitų pardavėjų ar paslaugų teikėjų kainos;

  • Naudoti reklamoje apibūdinimą „iki xx proc.“ rekomenduojama tik tuo atveju, jei skelbiamas maksimalus kainos sumažinimas akcijos pradžioje taikomas bent 10 proc. nurodytų prekių kiekvienos prekybos vietos mastu. Taip pat turėtų būti nurodytas šios akcijos galiojimo laikotarpis;

  • Akcijos galiojimo laikotarpis pagal rekomendacijas gali būti nenurodomas nenurodomas, jeigu neįmanoma nustatyti akcijos galiojimo trukmės, kadangi ji galios tol, kol bus išparduotos visos tam tikros rūšies prekės;

Tais atvejais, jeigu yra nesivadovaujama šiomis rekomendacijomis, reklamos davėjas privalo teisingai ir išsamiai paaiškinti palyginimo esmę, kad paaiškinimai nebūtų dviprasmiški, o būtų lengvai pasiekiami ir aiškiai matomi.

Nuorodos



Nepamiršti


This page contains macros or features from a plugin which requires a valid license.

You will need to contact your administrator.

Link to this page
  • No labels