Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...


UI Text Box
sizemedium

Šių metų liepos 31 d. buvo priimtas ir paskelbtas Europos Sąjungos teisės aktų rinkinys, kuris kitaip dar vadinamas mobilumo paketu. Šiuo teisės aktų rinkiniu buvo priimti 3 nauji Europos Parlamento ir Tarybos reglamentai bei viena Europos Parlamento ir Tarybos direktyva. Šie teisės aktai buvo skirti pakoreguoti darbo ir pačios veiklos organizavimą transporto sektoriuje, todėl svarbu žinoti, kokius pokyčius turės įgyvendinti transporto sektoriuje veikiančios įmonės, kadangi dalis pakeitimų galioja jau dabar.


Reglamente 2020/1054 įtvirtinti pokyčiai

2020 m. liepos 15 d. buvo priimtas Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas 2020/1054, kuriuo iš dalies keičiami Reglamentas (EB) Nr. 561/2006, kiek tai susiję su būtiniausiais reikalavimais
dėl maksimalios kasdienio bei kassavaitinio vairavimo trukmės, minimalių pertraukų ir kasdienio bei kassavaitinio poilsio laikotarpių, ir Reglamentas (ES) Nr. 165/2014, kiek tai susiję su vietos nustatymu tachografais (toliau šioje dalyje - Reglamentas), įtvirtintos šios nuostatos:

1) Nustatoma pareiga darbdaviui apmokėti už būstą, kuriame apsistoja darbuotojas normalaus kassavaitinio poilsio laikotarpiui arba bet kokiam ilgiau kaip 45 valandas trunkančiam kassavaitinio poilsio laikotarpiui, kuris naudojamas kaip kompensacija. Reglamente yra nustatyta, kad normaliais kassavaitinio poilsio laikotarpiais ir bet kokiu ilgiau kaip 45 val. trunkančiu kassavaitinio poilsio laikotarpiu, kuriuo kompensuojami ankstesni sutrumpinto kassavaitinio poilsio laikotarpiai, negali būti naudojamasi transporto priemonėje. Anksčiau šis laikotarpis su darbuotojo sutikimo galėjo būti praleidžiamas ir transporto priemonės kabinoje, kaip tai numatyta Reglamente 561/2006. 

...

3) Keičiasi poilsio laiko skaičiavimas, kai transporto priemonė yra lydima keltu arba traukiniu. Pagal Reglamente 561/2006 galiojusį teisinį reguliavimą, tais atvejais, kai darbuotojas transporto priemonę lydi keltu arba traukiniu gabenamą transporto priemonę, jeigu darbuotojas kelte turi galimybę kelte arba traukinyje ilsėtis gulte arba miegamojoje vietoje, jis gali naudotis kasdieniu poilsio laiku, jeigu šis laikotarpis yra nepertraukiamas kita veikla, neviršijančia vienos valandos, ne daugiau kaip du kartus. Šiame Reglamente yra nustatyta, kad nukrypstant nuo bendrųjų poilsio laiko reikalavimų, transporto priemonės lydėjimas keltu arba traukiniu gali būti užskaitomas kaip kasdienis arba sutrumpintas kassavaitinis poilsio laikas tik tuo atveju, jei atitinka visas šias sąlygas:

...

4) Galės būti lanksčiau organizuojamas darbo ir poilsio laikas. Nepasikeitė Reglamente 561/2006 nustatyats nustatytas bendrasis reikalavimas per dvi savaites vairuotojui pasinaudoti bent:

...

Tačiau nepaisant bendrojo reikalavimo nepasikeitimo, yra nustatyta, kad darbo ir poilsio laikas galės būti organizuojamas lankstesnėmis sąlygomis. Vairuotojas galės pasinaudoti 2 iš eilės einančiais sutrumpintais kassavaitinio poilsio laikotarpiais ne įsisteigimo šalyje tuo atveju, jei vairuotojas per bet kurias 4 iš eilės einančias savaites pasinaudos bent 4 kassavaitiniais poilsio laikotarpiais, iš kurių bent 2 būtų normalūs kassavaitinio poilsio laikotarpiai. Laikoma, kad vairuotojas vykdo tarptautinį vežimą, jei vairuotojas du iš eilės sutrumpintus kassavaitinio poilsio laikotarpius pradeda už darbdavio įsisteigimo valstybės narės ir už vairuotojų gyvenamosios vietos valstybės ribų. Svarbu atkreipti dėmesį, kad tuo atveju, kai darbuotojas naudoja sutrumpintą kassavaitinį poilsio laiką, už nepanaudotą poilsio laiką jam turi būti kompensuojama lygiaverčiu poilsio laiku, kuriuo reikės pasinaudoti ne vėliau kaip po trijų savaičių, skaičiuojant laiką nuo savaitės, kurią panaudojamas sutrumpintas kassavaitinis poilsio laikas, pabaigos. 

...

Kad kontrolės institucijoms būtų lengviau patikrinti, kaip laikomasi reikalavimų, išmanusis tachografas taip pat registruoja, ar transporto priemonė naudota kroviniams ar keleiviams vežti.

Visi Šie 1-7 punktuose nurodyti pokyčiai įsigaliojo ir turi būti taikomi nuo 2020 m. rugpjūčio 20 d.

8) Kontrolės metu reikės pateikti vairuotojo darbo grafiką, sudarytą ilgesniam laikotarpiui. Iki šiol pagal Reglamentą 561/2006 buvo tikrinimas darbo grafikas, kuriame turėjo būti nurodoma ši informacija: vairuotojo pavardė, jo nuolatinė gyvenamoji vieta, ir iš anksto sudarytas įvairių vairavimo, kitų darbų, pertraukų ir vairuotojo buvimo darbe tvarkaraštis, kuris turėjo apimti tikrinimo dieną ir prieš tai ėjusias 28 dienas. Pagal naujai priimtą Reglamentą, darbo grafike turės būti pateikiama ta pati informacija, tačiau patikrinimo metu reikės pateikti darbuotojo darbo grafiką, kuri apims tikrinimo dieną ir prieš tai ėjusias 56 dienas. 

9) Vairuotojas turės būti pasirengęs pateikti ilgesnio laikotarpio įrašus. Reglamentas 165/2014 reikalavo, kad, jeigu transporto priemonėje yra įrengtas analoginis tachografas, vairuotojas būtų pasirengęs pateikti einamosios dienos registracijos lapus ir praėjusias 28 dienas naudotus registracijos lapus, tačiau naujai priimtame Reglamente yra reikalaujama, kad būtų pateikiami einamosios dienos registracijos lapai bei praėjusias 56 dienas naudoti registracijos lapai. Taip pat vietoje 28 dienų turės būti pateikiami einamąją dieną ir ankstesnes 56 dienas ranka daryti įrašai ir spaudiniai.

Tai atvejais, kai transporto priemonėje yra įrengtas skaitmeninis tachografas, vairuotojas turės būti pasirengęs pateikti einamąją dieną ir ankstesnes 56 dienas ranka darytus įrašus ir spaudinius, vietoje anksčiau galiojusių 28 dienų. 

8 ir 9 punktuose nurodyti reikalavimai įsigalios nuo 2024 numatyti pokyčiai įsigalios 2024 m. gruodžio 31 d.

10) Reglamentas 561/2006, kuriame yra nustatytos vairavimo trukmių, poilsio ir pertraukų taisyklės, bus taikomas plačiau. Reglamentas 561/2006 be šiuo metu nurodytų subjektų, kuriems jis yra taikomas, bus taikomas ir vykdant tarptautines vežimo operacijas arba kabotažo operacijas, kai maksimali leidžiama transporto priemonės masė kartu su priekaba ar puspriekabe viršija 2,5 tonos.

10 punkte nurodytas pakeitimas įsigalios nuo 2026 m. liepos 1 d.

Reglamente 2020/1055 įtvirtinti pokyčiai

2020 m. liepos 15 d. priimtame Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2020/1055 (toliau šioje dalyje - Reglamentas), kuriuo iš dalies keičiami reglamentai (EB) Nr. 1071/2009, (EB) Nr. 1072/2009 ir (ES) Nr. 1024/2012, siekiant juos suderinti su pokyčiais kelių transporto sektoriuje, įtvirtinami šie pakeitimai:

...

Šie pokyčiai įsigalios 2022 m. vasario 21 d.

Direktyvoje 2020/1057 įtvirtinti pokyčiai

2020 m. liepos 15 d. priimtoje Europos Parlamento ir Tarybos direktyvoje (ES) 2020/1057 kuria nustatomos konkrečios su Direktyva 96/71/EB ir Direktyva 2014/67/ES susijusios kelių transporto vairuotojų komandiravimo taisyklės ir iš dalies keičiami Direktyva 2006/22/EB, kiek tai susiję su vykdymo užtikrinimo reikalavimais, ir Reglamentas (ES) Nr. 1024/2012 (toliau šioje dalyje - Direktyva) įtvirtinamos šios nuostatos:

1) Darbuotojas nelaikomas komandiruotu Direktyvos 96/71/EB tikslais, jeigu valstybės siena yra kertama tranzito tikslu arba vykdomos kombinuotojo vežimo operacijos, pradinę ar galutinę kelio atkarpą. Tokia Direktyvos nuostata padaro išimtį iš komandiruoto darbuotojo sąvokos, numatytos Direktyvoje 96/71/EB. Komandiruojamu darbuotoju būtų laikoma tik tokiu atveju, jeigu darbuotojas, kirtęs valstybės sieną, pakrauna arba iškrauna krovinius ir/arba išlaipina arba įlaipina keleivius.

2) Darbuotojas nelaikomas komandiruotu Direktyvos 96/71/EB tikslais, kai yra vykdomos kombinuotojo vežimo operacijos, pradinę ar galutinę kelio atkarpą

3) Darbuotojas, vykdantis dvišales vežimo operacijas prekių atžvilgiu, taip pat vykdantis dvišales keleivių vežimo operacijas, nebus laikomas komandiruotu darbuotoju Direktyvos 96/71/EB tikslais.

4) Patikslinta, kad darbuotojas, vykdantis kabotažo operacijas, yra laikomas komandiruotu.3)komandiruotu Direktyvos 96/71/EB tikslais.

Šios nuostatos į Lietuvos nacionalinę teisę turi būti perkeltos ne vėliau kaip iki 2022 m. vasario 2 d.


Document Properties Marker
overridefalse


Short DescriptionKlientų teisinis konsultavimashide
Doctypeit-processhide
NameKonsultavimashide
Short Namehide
Parent
Parent Property
property-nameName
hide
Audience
Name List
doctyperole
render-no-hits-as-blanktrue
property-restrict-value-rangetrue
propertyAudience
empty-as-nonetrue
hide
Sritis
Name List
doctypesubject
propertySubject
hide
Categories
Name List
doctypecategory
property-restrict-value-rangetrue
propertyCategories
hide
Tags
Tag List
propertyTags
hide
Flagshide
Iteration
Iteration
valuefacade
hide
Susijusios paslaugosAllaw® įmonės (grupės) teisininkas kaip paslaugahide
Type
Name List
doctypeit-process-type
render-no-hits-as-blanktrue
property-restrict-value-rangetrue
propertyType
hide
Lifecycle Phase
Name List
doctypelifecycle-phase
render-no-hits-as-blanktrue
property-restrict-value-rangetrue
propertyprojectdoc.doctype.it-process.lifecycle-phase
hide
Participants
Name List
doctyperole
render-no-hits-as-blanktrue
property-restrict-value-rangetrue
propertyParticipants
hide
Triggered by
Name List
doctypetrigger
render-no-hits-as-blanktrue
propertyTriggered by
hide
Susijusi informacija

hide
Pateikti užklausą


hide
Outcome List
Name List
doctypeoutcome
render-no-hits-as-blanktrue
propertyOutcome List
hide
Impact List
Name List
doctypeimpact
render-no-hits-as-blanktrue
propertyImpact List
hide
Sort Keyhide