Tam tikrais atvejais, siekiant pagrįsti mokesčių lengvatų ar išlygų taikymą, pvz.: 0 proc. pridėtinės vertės mokesčio tarifo taikymą, lengvatinio pridėtinės vertės mokesčio tarifo taikymą neįgaliųjų pagalbos priemonėms, patirtų reprezentacinių išlaidų priskyrimą sąnaudoms ir kt., reikalingi įrodymai, kuriuose yra asmens duomenų[1]. Tokį duomenų tvarkymą paprastai įmonės atlieka tam, kad galėtų įgyvendinti savo mokestines pareigas ir pagrįsti apskaičiuotus mokesčius. Tačiau asmens duomenų tvarkymui yra įtvirtinti tam tikri BDAR reikalavimai. Tam, kad duomenų tvarkymas būtų teisėtas reikalinga, jog jis turėtų iš anksto apibrėžtą ir teisėtą tikslą bei duomenų tvarkymo pagrindą ir atitiktų kitus BDAR 5 str. numatytus duomenų tvarkymo principus. Įmonei negalint pagrįsti duomenų tvarkymo teisėtumo gali būti taikoma BDAR numatyta atsakomybė.

Nuo šių metų lapkričio 1 d. įsigaliojusiais Mokesčių administravimo įstatymo pakeitimais nustatoma, kad mokesčių mokėtojas turi teisę tvarkyti mokesčių apskaičiavimo teisingumui pagrįsti reikalingus asmens duomenis.[2] Kaip teigiama Mokesčių administravimo įstatymo Nr.IX-2112 33 ir 36 straipsnių pakeitimo įstatymo aiškinamajame rašte tokia nuostata panaikinama rizika, kad mokesčiams apskaičiuoti reikalingų asmens duomenų tvarkymas galėtų būti pripažintas neteisėtu, ir sudarytos sąlygos mokesčių mokėtojams tinkamai vykdyti savo pareigą teisingai apskaičiuoti mokesčius.[3] Todėl įmonės galės pagrįsti kodėl naudoja asmens duomenis mokesčių apskaičiavimui.

[1]  https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalActPrint/lt?jfwid=-17w8hclzeg&documentId=6e5a2c602b6711e9a505bd13c24940c9&category=TAK

[2] Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 36 str. 13 p.

[3] https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalActPrint/lt?jfwid=-17w8hclzeg&documentId=6e5a2c602b6711e9a505bd13c24940c9&category=TAK

Link to this page