Created by Unknown User (m.zvinyte@juridicon.lt), last modified by CPO on Oct 12, 2022
Duomenų apsaugos pareigūnas Allaw® supažindina
Norvegijos duomenų apsaugos tarnyba skyrė energetikos bendrovei „Dragefossen AS“ 15 000 eurų (150 000 NOK) baudą. Bauda buvo paskirta po to, kai bendrovė vykdė vieno Norvegijos miesto centro stebėjimą ir tiesiogiai transliavo vaizdus, neturėdama tam teisinio pagrindo. Duomenų apsaugos pareigūnas Allaw supažindina, kokie pažeidimai atliekant vaizdo stebėjimą buvo padaryti ir į ką reikia atsižvelgti prieš planuojant vykdyti vaizdo stebėjimą.
Kaip buvo vykdomas vaizdo stebėjimas ir kas buvo stebima?
Minėta energetikos bendrovė sumontavo interneto kamerą ant savo biuro pastato, esančio vieno Norvegijos miesto centre, su panoraminiu įrenginiu. Vaizdai buvo tiesiogiai transliuojami „YouTube“ ir pačios įmonės interneto svetainėje. Kol Norvegijos duomenų apsaugos tarnyba susisiekė su bendrove, buvo galima stebėti 12 valandų senumo tiesioginio srauto įrašų. Interneto kameros filmuojamoje teritorijoje buvo užfiksuoti viešieji keliai, automobilių stovėjimo aikštelės ir įėjimai į du prekybos centrus, vaistinę, vietinį banką, rotušę ir daugybę kitų pastatų.
Ar atliekamas vaizdo stebėjimas leido identifikuoti asmenis?
Atliekant tyrimą buvo nustatyta, kad dėl vaizdų kokybės ir atstumo nuo vaizdo stebėjimo kameros nebuvo galima pamatyti detalių apie nufilmuotų asmenų veidus ar perskaityti transporto priemonės valstybinių numerių. Tačiau vaizdo kokybė buvo pakankamai gera, kad būtų galima nustatyti, kokio tipo transporto priemonėmis žmonės važiavo, ką jie dėvėjo, plaukų spalvą ir kitas asmenines savybes bei skiriamuosius bruožus. To pakako, kad tie, kurie matė tiesioginį srautą, galėtų atpažinti darbuotojus, bendradarbius, draugus, šeimos narius, drauges ar draugus, ar kitus pažįstamus žmones. Norvegijos duomenų apsaugos tarnyba padarė išvadą, kad vaizdo kamerų užfiksuotų vaizdų tiesioginio srauto transliavimas pažeidė Bendrojo duomenų apsaugos reglamento (BDAR) 6 straipsnio 1 dalį ir 5 straipsnio 1 dalies a punktą, t.y., toks duomenų tvarkymas buvo atliekamas neturint tam pagrindo ir nesilaikant teisėtumo, sąžiningumo ir skaidrumo principų.
Norvegijos duomenų apsaugos tarnyba savo sprendime atsižvelgė į tai, kad neteisėta vaizdo stebėjimo sistema paveikė daugybę žmonių ir kad daugybė žmonių buvo filmuojami pakartotinai, kai kurie kasdien. Tie, kurie buvo nufilmuoti, buvo pakeliui į darbą ir iš jo, apsipirkinėjo arba buvo atitinkamose viešosiose vietose dėl kitų priežasčių. Šios veiklos buvo pripažintos tokiomis, dėl kurių duomenų subjektas nesitiki stebimas, bei, kad tokio stebėjimo duomenys bus tiesiogiai transliuojami internete. „Dragefossen AS“ taip pat neturėjo jokio ryšio su duomenų subjektais ar veikla, kuri buvo fiksuojama vaizdo stebėjimo kameromis.
Į ką reikia atsižvelgti prieš planuojant atlikti vaizdo stebėjimą?
Kiekvienas duomenų valdytojas, prieš pradėdamas vykdyti vaizdo stebėjimą turėtų įvertinti:
Visas galimas vaizdo stebėjimo alternatyvas ir tai tinkamai dokumentuoti,
Poreikį atlikti poveikio duomenų apsaugai vertinimą (PDAV) (jeigu nustatomas poreikis - atlikti PDAV ir tai tinkamai dokumentuoti PDAV ataskaitoje),
Kuo remiantis planuojama atlikti vaizdo stebėjimą, ar Jūsų atliekamas vaizdo stebėjimas atitinka nors vieną BDAR 6 str. nustatytą teisėtumo sąlygą,
Ar Jūsų nustatytas duomenų saugojimo laikotarpis gali būti laikomas pagrįstu,
Ar pasirūpinote tinkamu duomenų subjektų informavimu apie vykdomą vaizdo stebėjimą.
Norvegijos energetikos bendrovei skrta 15 000 Eur bauda už vaizdo stebėjimo vykdymo pažeidimus
Norvegijos duomenų apsaugos tarnyba skyrė energetikos bendrovei „Dragefossen AS“ 15 000 eurų (150 000 NOK) baudą. Bauda buvo paskirta po to, kai bendrovė vykdė vieno Norvegijos miesto centro stebėjimą ir tiesiogiai transliavo vaizdus, neturėdama tam teisinio pagrindo. Duomenų apsaugos pareigūnas Allaw supažindina, kokie pažeidimai atliekant vaizdo stebėjimą buvo padaryti ir į ką reikia atsižvelgti prieš planuojant vykdyti vaizdo stebėjimą.
Kaip buvo vykdomas vaizdo stebėjimas ir kas buvo stebima?
Minėta energetikos bendrovė sumontavo interneto kamerą ant savo biuro pastato, esančio vieno Norvegijos miesto centre, su panoraminiu įrenginiu. Vaizdai buvo tiesiogiai transliuojami „YouTube“ ir pačios įmonės interneto svetainėje. Kol Norvegijos duomenų apsaugos tarnyba susisiekė su bendrove, buvo galima stebėti 12 valandų senumo tiesioginio srauto įrašų. Interneto kameros filmuojamoje teritorijoje buvo užfiksuoti viešieji keliai, automobilių stovėjimo aikštelės ir įėjimai į du prekybos centrus, vaistinę, vietinį banką, rotušę ir daugybę kitų pastatų.
Atliekant tyrimą buvo nustatyta, kad dėl vaizdų kokybės ir atstumo nuo vaizdo stebėjimo kameros nebuvo galima pamatyti detalių apie nufilmuotų asmenų veidus ar perskaityti transporto priemonės valstybinių numerių. Tačiau vaizdo kokybė buvo pakankamai gera, kad būtų galima nustatyti, kokio tipo transporto priemonėmis žmonės važiavo, ką jie dėvėjo, plaukų spalvą ir kitas asmenines savybes bei skiriamuosius bruožus. To pakako, kad tie, kurie matė tiesioginį srautą, galėtų atpažinti darbuotojus, bendradarbius, draugus, šeimos narius, drauges ar draugus, ar kitus pažįstamus žmones. Norvegijos duomenų apsaugos tarnyba padarė išvadą, kad vaizdo kamerų užfiksuotų vaizdų tiesioginio srauto transliavimas pažeidė Bendrojo duomenų apsaugos reglamento (BDAR) 6 straipsnio 1 dalį ir 5 straipsnio 1 dalies a punktą, t.y., toks duomenų tvarkymas buvo atliekamas neturint tam pagrindo ir nesilaikant teisėtumo, sąžiningumo ir skaidrumo principų.
Norvegijos duomenų apsaugos tarnyba savo sprendime atsižvelgė į tai, kad neteisėta vaizdo stebėjimo sistema paveikė daugybę žmonių ir kad daugybė žmonių buvo filmuojami pakartotinai, kai kurie kasdien. Tie, kurie buvo nufilmuoti, buvo pakeliui į darbą ir iš jo, apsipirkinėjo arba buvo atitinkamose viešosiose vietose dėl kitų priežasčių. Šios veiklos buvo pripažintos tokiomis, dėl kurių duomenų subjektas nesitiki stebimas, bei, kad tokio stebėjimo duomenys bus tiesiogiai transliuojami internete. „Dragefossen AS“ taip pat neturėjo jokio ryšio su duomenų subjektais ar veikla, kuri buvo fiksuojama vaizdo stebėjimo kameromis.
Kiekvienas duomenų valdytojas, prieš pradėdamas vykdyti vaizdo stebėjimą turėtų įvertinti:
Visas galimas vaizdo stebėjimo alternatyvas ir tai tinkamai dokumentuoti,
Poreikį atlikti poveikio duomenų apsaugai vertinimą (PDAV) (jeigu nustatomas poreikis - atlikti PDAV ir tai tinkamai dokumentuoti PDAV ataskaitoje),
Kuo remiantis planuojama atlikti vaizdo stebėjimą, ar Jūsų atliekamas vaizdo stebėjimas atitinka nors vieną BDAR 6 str. nustatytą teisėtumo sąlygą,
Ar Jūsų nustatytas duomenų saugojimo laikotarpis gali būti laikomas pagrįstu,
Ar pasirūpinote tinkamu duomenų subjektų informavimu apie vykdomą vaizdo stebėjimą.
Bylos santrauka (turinys tik Allaw klientams)
Nuorodos
Kur eiti toliau
Panašūs straipsniai
Pasitikrinti, ar esate nustatę ir dokumentavę vaizdo stebėjimo metu gautų duomenų tvarkymo pagrindus.
Pasitikrinti, ar periodiškai peržiūrite ir, nustačius poreikį, atnaujinate vaizdo stebėjimo metu gautų duomenų tvarkymo pagrindus.
Pasitikrinti, ar Jūsų darbuotojai apmokyti taikyti duomenų tvarkymo principus ir duomenų tvarkymo pagrindus.
Pasitikrinti, ar Jūsų BDAR mokymų temos apima duomenų tvarkymo principus, duomenų tvarkymo pagrindus, duomenų saugumo priemones.
Prieš atlikdami vaizdo stebėjimą įvertinkite jo būtinumą ir proporcingumą bei tai, ar turite pagrindą jam vykdyti.
You will need to contact your administrator.
BDAR specializuoti mokymai duomenų saugos pažeidimų prevencijai
BDAR e-vedlys
Dažnai užduodami klausimai (DUK)
Teirautis dėl prieigos prie BDAR mokymų e-medžiagos
Sužinoti apie inovatyvią paslaugą duomenų apsaugos pareigūnas Allaw®
Palikti žinutę duomenų apsaugos pareigūnui Allaw®
Telefonu: 8-616 02000