You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 2 Next »


Šių metų liepos 31 d. buvo priimtas ir paskelbtas Europos Sąjungos teisės aktų rinkinys, kuris kitaip dar vadinamas mobilumo paketu. Šiuo teisės aktų rinkiniu buvo priimti 3 nauji Europos Parlamento ir Tarybos reglamentai bei viena Europos Parlamento ir Tarybos direktyva. Šie teisės aktai buvo skirti pakoreguoti darbo organizavimą transporto sektoriuje, todėl svarbu žinoti, kokius pokyčius turės įgyvendinti transporto sektoriuje veikiančios įmonės

Reglamente 2020/1054 įtvirtinti pokyčiai


1) Nustatoma pareiga darbdaviui apmokėti už gyvenamąją vietą, kurioje apsistoja darbuotojas normalaus kassavaitinio poilsio laikotarpiui arba bet kokiam ilgiau kaip 45 val. trunkančiam kassavaitinio poilsio laikotarpiui. Reglamente yra nustatyta, kad normaliais kassavaitinio poilsio laikotarpiais ir bet kokiu ilgiau kaip 45 val. trunkančiu kassavaitinio poilsio laikotarpiu, kuriuo kompensuojami ankstesni sutrumpinto kassavaitinio poilsio laikotarpiai, negali būti naudojamasi transporto priemonėje. Anksčiau šis laikotarpis su darbuotojo sutikimo galėjo būti praleidžiamas ir transporto priemonės kabinoje. 

2) Nurodytas reglamentavimas nustato, kaip turi būti naudojamasi pertraukomis, dirbant su porininku. Tokiais atvejais, kai vairuotojas dirba su porininku, jis 45 minučių trukmės pertrauką gali padaryti transporto priemonėje, kurią vairuoja kitas vairuotojas. Tačiau tam reikia atitikti sąlygą, kad besiilsintis vairuotojas negali padėti vairuotojui, kuris tuo metu vairuoja. Anksčiau nebuvo nustatyta, kokia yra tvarka, suteikiant pertraukas, kai yra dirbama su porininkais, todėl ši nuostata įveda aiškumo.

3) Keičiasi poilsio laiko skaičiavimas, kai transporto priemonė yra lydima keltu arba traukiniu. Pagal anksčiau galiojusį teisinį reguliavimą, tai atvejais, kai darbuotojas transporto priemonę lydi keltu arba traukiniu gabenamą transporto priemonę, jeigu darbuotojas kelte turi galimybę kelte arba traukinyje ilsėtis gulte arba miegamojoje vietoje, jis gali naudotis kasdieniu poilsio laiku, jeigu šis laikotarpis yra nepertraukiamas kita veikla, neviršijančia vienos valandos, ne daugiau kaip du kartus. Šiame Reglamente yra nustatyta, kad nukrypstant nuo bendrųjų poilsio laiko reikalavimų, transporto priemonės lydėjimas keltu arba traukiniu gali būti užskaitomas kaip kasdienis arba sutrumpintas kassavaitinis poilsio laikas tik tuo atveju, jei atitinka visas šias sąlygas:
  • numatyta reiso trukmė yra 8 ir daugiau valandų;
  • vairuotojas turi galimybę naudotis miegamąja kajute kelte arba kupė traukinyje;
  • poilsio laikas yra pertraukimas ne daugiau kaip du kartus kita veikla, kurios bendra trukmė neturi viršyti vienos valandos.


Link to this page
  • No labels