Managed legal and compliance services

 
 

Veiklos tęstinumo plano parengimas

Home > Veiklos tęstinumo plano parengimas
 
Posted by on 16 birželio, 2023 in |
Veiklos tęstinumo plano parengimas
Veiklos tęstinumo planas nubrėžia kryptis ir numato procedūras, kuriomis organizacija vadovausis ištikus krizei. Taigi, veiklos tęstinumo plano parengimas – tai krizės suvaldymo plano kūrimo procesas. Jį gyvendinant svarbu atsižvelgti į įvairius krizių scenarijus, kurie gali turėti įtakos organizacijai, ir kiekvienai iš jų parengti sprendimą. Veiklos tęstinumo plano parengimas apima komandos suformavimą, rizikų ir kritinių procesų nustatymą, poveikio verslui vertinimą, o taip pat atkūrimo strategijos pasirinkimą. Toliau – plano, esančio įvairių sąrašų ir gairių rinkiniu, galinčiu sumažinti riziką, parengimą.

Veiklos tęstinumo plano parengimo iššūkiai

Veiklos tęstinumo plano parengimas, kitaip sakant, veiklos tęstinumo planavimo procesas gali būti gana painus ir sudėtingas, ypač jei jį atliekate pirmą kartą. Yra subtilių terminų skirtumų, daug sutrumpinimų ir įvairių dalių, kurias gali būti sunku sekti. Pavyzdžiui, praktikoje neretai painiojama veiklos tęstinumo planas su ekstremaliųjų situacijų valdymo planu. Lietuvoje veikiantys ūkio subjektai ir įstaigos, kurie atitinka tam tikrus nustatytus kriterijus privalo parengti ekstremaliųjų situacijų valdymo planus. Plane turi būti aprašyta, kas, kada, kokiu būdu įspės darbuotojus apie kilusį pavojų arba informuos apie susidariusią ekstremaliąją situaciją, kas ir kam turi pranešti apie įmonėje kilusį įvykį, kas yra atstovas spaudai ir pan., kas vykdys konkrečius reikalingus veiksmus: kas priims sprendimus, organizuos gaisro gesinimą, turto evakavimą, išjungs elektros energiją, kaip bus naikinami užkrečiamosiomis ligomis sergantys gyvuliai ir pan.

Ekstremali situacija gali sutrikdyti įmonės veiklą, turėti poveikį jo tęstinumui, gali kilti chaosas, o o kraštutiniais atvejais įmonė gali bankrutuoti. Skirtingai nuo ekstremaliųjų situacijų valdymo plano, veiklos tęstinumo planas (BCP) nusako, kaip verslas toliau veiks, jei įvyktų neplanuotas įvykis. Tai išsamus dokumentas, kuris veikia kaip galimų grėsmių ar sutrikimų, pvz., kibernetinių atakų ar stichinių nelaimių, prevencijos, švelninimo, atsako, atsigavimo ir atstatymo sistema.

Veiklos tęstinumo plano parengimas: nuo ko pradėti?

Visada verta žinoti, kur organizacija yra šiuo metu. Ar yra apibrėžta jos veiklos tęstinumo apimtis, ar atliktas poveikio verslui vertinimas, ar organizacija turi reagavimo į incidentus planą, krizių valdymo planą ir t.t. Veiklos tęstinumo plano parengimas praktikoje neretai pradedamas nuo veiklos tęstinumo plano brandos vertinimo. Žinant pradinę būklę, lengva planuoti ir vertinti atliktą pažangą. Toliau svarbu nustatyti organizacijos komandos pasirengimą ir kompetencijas parengti veiklos tęstinumo planą. Jei matoma, kad reikiamų kompetencijų nepakanka, verta apsvarstyti ir įtraukti patirties turintį išorinį konsultantą, kuris padėtų parengti organizacijos veiklos tęstinumo planą.

Turite klausimų? Susisiekite su mumis!

 
Companies trust Allaw Join them today